Alarmering via Vivent

Vivent Alarmering biedt de mogelijkheid om in noodsituaties in en rond het huis hulp in te roepen van anderen. Met een simpele druk op de knop van het alarmapparaat heeft u contact met de meldcentrale. Vervolgens wordt hulp voor u geregeld: een veilig gevoel. 

Veilig thuis in eigen huis met Vivent Alarmering

Steeds meer mensen voelen zich niet altijd meer veilig en vertrouwd in hun eigen huis. Toch willen ze graag thuis blijven wonen. Het geeft dan een veilig gevoel dat u snel iemand kunt bereiken om hulp in te roepen. Als u mensen in uw naaste omgeving heeft die snel kunnen reageren op een alarmoproep, dan kunt u gebruik maken van personenalarmering met sociale opvolging. Mocht u geen contactpersonen in uw nabije omgeving hebben, dan biedt Vivent u de mogelijkheid om geholpen te worden door een medewerker van Vivent via professionele alarmopvolging.

Vivent Personenalarmering

Het basispakket bestaat uit een alarmapparaat en een draagbare zender die u kunt dragen met het bijgeleverde halskoord of polsband. Met de draagbare zender kunt u met één druk op de knop hulp inroepen. Er gaat dan automatisch een alarm naar de meldcentrale.

Sociale alarmopvolging met uw eigen contactpersonen

Bij sociale alarmopvolging heeft u bij uw aanmelding de namen en telefoonnummers van minimaal twee, liefst drie contactpersonen nodig, bijvoorbeeld familieleden, kennissen of buren, zodat zij als u alarm maakt u te hulp kunnen komen. Zij dienen in het bezit te zijn van uw huissleutel en moeten binnen 30 minuten bij u thuis kunnen zijn. U kunt ook gebruik maken van een sleutelkluisje. Deze is o.a. verkrijgbaar in de Vivent Medicura Zorgwinkel.

Professionele alarmopvolging van Vivent

Mocht u geen contactpersonen in uw nabije omgeving hebben, dan biedt Vivent u de mogelijkheid om geholpen worden door een medewerker van Vivent. De toegang tot de woning dient wel geregeld te zijn en bekend bij de alarmcentrale. Hiervoor heeft een sleutelkluisje de voorkeur. 

Meldcentrale Vivent Alarmering 24 uur per dag bereikbaar

Voor welke vorm van alarmering u ook kiest, de meldcentrale is 24 uur per dag bereikbaar voor het afhandelen van alarmoproepen en meldingen. Op het moment dat u via uw zender om hulp roept en uw melding binnenkomt, zien de verpleegkundig centralisten uw persoonlijke gegevens op hun computerscherm in beeld. Zij praten met u via hun koptelefoontje en u hoort hen via uw alarmapparaat. Vervolgens kunnen zij snel beoordelen welke hulp ingeroepen moet worden en wordt dit onmiddellijk geregeld.

Vergoeding via Zorgverzekeraar

Mogelijk wilt u nagaan of u in aanmerking komt voor een gedeeltelijke vergoeding via uw zorgverzekeraar. Daarbij is het goed u te realiseren dat alle zorgverzekeraars zich bij de boordeling van een aanvraag vergoeding personenalarmering houden aan het Reglement hulpmiddelen 2016, onderdeel van de verzekeringsvoorwaarden. U kunt zelf bij uw zorgverzekeraar naar de voorwaarden informeren.

Aanvragen Vivent Alarmering

U kunt 24 uur per dag een aanvraag voor alarmering indienen via een aanmeldformulier op de website. Via Vivent kunt u gebruik maken van twee organisaties die personenalarmering aanbieden: FocusCura en CSI service. Vivent werkt gedurende lange tijd met deze organisaties samen; zij zijn een zeer betrouwbare partners gebleken. CSI service biedt tevens de mogelijkheid om een mobiel alarm (met GPS plaatsbepaling) te leveren. Daarnaast is CSI service gespecialiseerd in de begeleiding bij een vergoedingsaanvraag bij de zorgverzekering.

Klik hier voor de tarievenlijst van FocusCura
Klik hier voor het aanmeldformulier van FocusCura
Klik hier voor de tarieven van CSI service.
Klik hier voor het aanmeldformulier van CSI service.   

Contact over Vivent Alarmering

Wilt u meer informatie over Vivent Alarmering? Neem dan contact op via 088 - 163 70 00. Of stuur een e-mail naar info@vivent.nl